ד"ר רו"ח שרון גוטיינר
האם אתם יכולים לנסח במשפט קצר וחד, מה הופך את המוצרים והשירותים שהחברה מציעה לאטרקטיביים יותר מהמתחרים? זוהי עת לחשוב שוב על הצעת הערך שלנו ללקוחות, להיות פתוחים לרעיונות, ולחזק אותה. קחו את האתגר! השאלות הבאות יכולות לעזור להבין את נקודת הפתיחה לדיון, לגבי קו פעילות נתון שאתם מכירים:
אם עניתם בחיוב על אחת מהשאלות שלעיל, זוהי אינדיקציה לכך שכדאי לנו להתעמק בנושא היתרון התחרותי שלנו, לגבי קו פעילות נתון. אתגר זה מעודד אתכם לתרום מתובנותיכם לגבי היתרון התחרותי הנוכחי של קו פעילות נתון, ועם הפוזיציה התחרותית שלו לעתיד. בהווה, היתרון התחרותי שלנו חייב להיות ברור. לעתיד, עלינו להגן עליו. ישנן דרכים רבות בהן חברות מסוגלות ליצור יתרון תחרותי. להלן 10 דוגמאות למקורות יתרון תחרותי, מוצגות לפי חוזקן:
הלוגיקה העומדת בבסיס הרשימה המוצגת לעיל וסדר המוצג של מקורות היתרון התחרותי משתנים עבור ענפים או סוגי עסקים שונים. מהותי יותר הוא לוודא שאתם מזהים ברשימה זו את מקור היתרון התחרותי הרלוונטי לקו פעילות מסוים, ואם הוא אינו מופיע ברשימה – שאתם יודעים מהו. אז…: האם קיימת לחברה הזדמנות לחזק את היתרון התחרותי באמצעות מי מהמקורות הרשומים לעיל? המישור הבא לשקול ולטפל בו הוא דרכים להגן על הפוזיציה התחרותית של קו פעילות נתון. יש להגן עליה מאחר והיא חשופה באופן תמידי לכוחות שחיקה חיצוניים המופעלים על-ידי מתחרים, לקוחות, ספקים, ופתרונות תחליפיים (Porter, 2008). פועלים גם כוחות שחיקה פנימיים, המופעלים על-ידי עובדי הארגון, מלווים, ורגולציה. מה ניתן לעשות? יכולתנו להגן על היתרון התחרותי תלויה ביכולתנו ליצור “מנגנונים מבודדים” שהופכים אותו לקשה לחיקוי (קריאה מומלצת רק למי שחייב: Peterhaf, 1993). להלן מספר סוגים של מנגנונים מבודדים:
אז… האם עולה בדעתכם כיוון קונקרטי ליצירת מנגנון מבודד, בהקשר העסקי הספציפי שלנו? בהצלחה!
חלוקת הקלפים של Corpocheck בארגון “הקלפים” של Corpocheck הם כלי ניהולי חסר תקדים, וניתן לחלקם לעובדי הארגון מכל הדרגים ותחומי האחריות. הם מציבים “אתגרים עסקיים-ניהוליים” שונים ומניעים שיפורים בעלי ערך כלכלי, תפעולי, ועד כדי אסטרטגי מובהק. לפרטים |
כניסת משתמשים  |  תנאי שימוש  |  מדיניות פרטיות