ד"ר רו"ח שרון גוטיינר

חיינו העסקיים הם קרב תמידי: להישאר רלוונטיים, תחרותיים, רווחיים, צומחים, יציבים פיננסית, מעולים תפעולית, ולהגשים את החזון. כל אלה מצריכים התנהלות נכונה, בקרה עסקית הדוקה, יצירתיות, וצוות מחויב ומצוין. בואו נעשה את זה יחד.

ד"ר רו"ח שרון גוטיינר
  • חברות ציבוריות – מבקר פנים
  • בקרה עסקית
  • שיפורי רווחיות
  • הקורס “מרתון מנהל-עסקים”
  • EN
  • חברות ציבוריות – מבקר פנים
  • בקרה עסקית
  • שיפורי רווחיות
  • הקורס “מרתון מנהל-עסקים”
  • EN
ד"ר רו"ח שרון גוטיינר
  • חברות ציבוריות – מבקר פנים
  • בקרה עסקית
  • שיפורי רווחיות
  • הקורס “מרתון מנהל-עסקים”
  • EN
  • חברות ציבוריות – מבקר פנים
  • בקרה עסקית
  • שיפורי רווחיות
  • הקורס “מרתון מנהל-עסקים”
  • EN

מחקר חדש מציג אפשרויות לגידול של 90% בתועלת הכספית שמניבות פעילויות שימור. כך תוכלו לעשות זאת.

אתגר שימור הלקוחות הוא שכיח, חוצה ענפים ותעשיות. הפרקטיקה השכיחה היא להשתמש בכלים שונים לזיהוי אותם לקוחות שעלולים לעזוב אל המתחרים, בסבירות גבוהה, ולהפעיל עליהם פעילויות שימור. אך את זה כבר כולם עושים. לא? (אם לא – לא לענות). מחקר חדש מצא שניתן לעשות הרבה יותר מכך, ובכך לשפר במעל ל-90% את התועלת הכלכלית נטו של פעילויות השימור, כלומר את התרומה המיוצרת מלקוח שנשאר, בניכוי עלות פעילות השימור. כיצד?

המחקר מניח כי חברה נתונה יודעת לזהות מיהם לקוחותיה המועדים לעזיבה, וכי היא משגרת להם באופן יזום הטבה שתניח את דעתם ותגרום להם להישאר. הטבה זו ניתנת לכימות כלכלי, כלומר ייתכן והיא כוללת שיעור הנחה מסוים על מוצרים או שירותים הנרכשים על-ידי לקוחותיה, או הנחה על מוצרים או שירותים שעדיין לא נרכשים, או עסקאות “חבילה” הכוללות הנחה שמעבר למחירים השוטפים. כמו כן המחקר מניח כי הטבה זו מוצעת לכלל הלקוחות המזוהים כמועדים לעזיבה. מנקודה זו המחקר מצא שלוש הבחנות שהנהלה יכולה לבצע, ועל-ידי כך לייצר תועלת כלכלית גבוהה יותר כאמור.

 ההבחנה הראשונה היא בין לקוחות רווחיים, לבין לקוחות הפסדיים. הטקטיקה המוצעת היא לשגר את הטבה ללקוחות רווחיים בלבד. המחקר מצא כי בנתונים בהם נעשה שימוש, מעל 25% מהלקוחות המועדים לעזיבה היו הפסדיים. לקוחות אלה לא קיבלו את ההטבה, ולמעשה לא בוצעה לגביהם כל פעולת שימור. התועלת הכלכלית שיוצרה היא חיסכון ישיר של עלות ההטבה, ואם לקוח כזה עזב – גם נחסך לחברה ההפסד בגינו. אם אין לכם נתונים על רווחיות כל לקוח ולקוח – מומלץ לבצע את השליפות, החפירות, ואת ההתאמות הנדרשות (ושוב אני מעודד אתכם לא לקבל טיעונים ל “למה זה לא ניתן לביצוע”).

ההבחנה השנייה היא: מה חשוב לכל לקוח ולקוח? ייתכן שללקוחות מסוימים ההטבות שתציעו כלל אינן רלוונטיות, אך רלוונטיות הטבות אחרות, אם תשכילו להציען. כאן, מדובר כבר בלקוחות רווחיים, שעלולים לעזוב אל המתחרים. הצעת ההטבה הרלוונטית להם עשויה למנוע את עזיבתם.

ההבחנה השלישית מתייחסת לשווי ההטבה. ככל שמדובר בהטבה ששוויה שיעור קבוע מהיקף הרכישות של לקוחות, ייתכן ששיעורים מסוימים יהיו אפקטיביים במניעת עזיבה, ושיעורים אחרים – ללא. ואם לחלופין מדובר בהטבה בשווי קבוע – ייתכן ששווי זה יהיה אפקטיבי עבור לקוחות מסוימים, ועבור אחרים – לא. גם כאן המפתח הוא התאמה אישית של תמריצים להמשך מערכת היחסים – באופן המותאם ללקוח.

אסיים בכך שאציין שהתועלת הכלכלית משימור לקוח נתון אינה מוגבלת לתרומה שהוא מניב לחברה, בהווה ובעתיד. יש לקחת בחשבון גם את עלות ההשגה של לקוח חדש – עלות שתהיה גבוהה יותר בדרך-כלל מעלות פעולות לשימורו. תועלת כלכלית נוספת שניתן לקחת בחשבון, אולם יש קושי בכימותה, היא האפשרות להשתמש בלקוח נתון כ “רפרנס” ללקוחות אחרים, כלומר התועלת השיווקית הנוצרת מקיומו של לקוח נתון.

מתלבטים כיצד ליישם? צרו קשר!

ד
ד"ר רו"ח שרון גוטיינר
שיפורי רווחיות, בקרה וביקורת

.Corpocheck Ltd

פרויקטור למשימות שיפור רווחיות של קווי פעילות, בקרה עסקית של פעילויות מטעם בעלי מניות וחברות אם, וביקורת. PhD בתחום המפנה העסקי (Corporate Turnaround). מרכז הקורס מרתון מנהל עסקים המנגיש ידע אקדמי ומעשי במנהל עסקים לציבור הרחב. מחבר המאמר The OPTIMAL MBO המתפרסם כשיטה משופרת להצבת יעדים ארגוניים, ניהול היעדים, ומערכות תגמול מבוססות יעדים. פרסומים נוספים: Fighting organizational decline: a risk-based approach to organizational anti-aging * Turnaround Types, Stages, Strategies, and Tactics: Putting Things in Order *

חומר נוסף למחשבה

רשמית: שיטת MBO אינה מסייעת לחברות לשפר רווחיות. אז כיצד כדאי להשתמש בה?

ד"ר רו"ח שרון גוטיינר

שיעור הרווחיות הגולמית תקוע? כדאי לצלול לעומק

ד"ר רו"ח שרון גוטיינר

אי-תגובת השרשרת: כיצד להימנע מכרוניקה של התדרדרות עסקית

ד"ר רו"ח שרון גוטיינר
הרצאות למנהלים

חדשנות עסקית: מנוע רווחיות וצמיחה – כתהליך ארגוני להדרכת מנהלים

ד"ר רו"ח שרון גוטיינר

כניסת משתמשים  |  תנאי שימוש  |  מדיניות פרטיות

© Corpocheck Global Ltd. All Rights Reserved.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס